Συγχαρητήρια στη μαθήτρια του Λυκείου Λουτρακίου, Πολυτίμη Ιωσηφίδου

Συγχαρητήρια στη μαθήτρια του Λυκείου Λουτρακίου, Πολυτίμη Ιωσηφίδου που εκπροσώπησε το Δήμο μας ως «νέα ευρωβουλευτής» στην Εδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο…

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επιθυμώντας να δώσει στους νέους της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ευκαιρία να γνωρίσουν το χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση, διοργάνωσε στο Στρασβούργο την ημερίδα EUROSCOLA στις 10 Νοεμβρίου 2016. Στην ημερίδα αυτή συμμετείχαν μαθητές Λυκείου από τις χώρες ? μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου εκπροσωπήθηκε από είκοσι τέσσερις (24) μαθητές από τις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας.

Στο πλαίσιο του προγράμματος διεξήχθη διαγωνισμός για την επιλογή των μαθητών με θέμα: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά την Συνθήκη της Λισσαβόνας έχει πιο ενισχυμένο ρόλο στην διαμόρφωση της Ευρώπης. Ποιος είναι ο ρόλος του Ευρωπαίου πολίτη και πως μπορεί να ακουστεί δυνατότερα η φωνή του στην Ευρώπη;».

Η Πολυτίμη Ιωσηφίδου γράφει για την εμπειρία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Μεγαλώνοντας σε μία από τις  πιο όμορφες  χώρες του κόσμου κάτω από αρκετά δυσμενείς συνθήκες, όχι τόσο υλικές μα κυρίως πνευματικές, πολλοί από τους συνομήλικούς  μου παύουν να πιστεύουν πως οι προσπάθειες τους θα αναγνωριστούν και θα τους ωφελήσουν…

Υπάρχουν ωστόσο ακόμα ευκαιρίες τις όποιες αξιοποιώντας κανείς κερδίζει ανεκτίμητες εμπειρίες. Μια τέτοια ευκαιρία υπήρξε και η ημερίδα EUROSCOLA στην οποία συμμετείχαμε 24 μαθητές από την περιφέρεια Πελοποννήσου. Η επιλογή έγινε με βάση έναν διαγωνισμό έκθεσης, ενώ λήφθηκαν υπόψη οι σχολικοί βαθμοί και τα πτυχία αγγλικών και γαλλικών.

Κατά την διάρκεια της ημερίδας  κάθε χώρα παρουσιάστηκε ξεχωριστά. Υπήρξε χρόνος για ερωτήσεις τις οποίες όμως οι ανώτεροι με ευκολία απέφευγαν να απαντήσουν. Έπειτα εργαστήκαμε σε ομάδες καταλήγοντας σε πορίσματα σε τομείς όπως η εκπαίδευση, το μέλλον, η μετανάστευση κα. Ακόμα προκειμένου να προωθηθεί η συνεργασία μεταξύ μας, μας δόθηκαν ερωτηματολόγια με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σε 24 γλώσσες κατά την διάρκεια του μεσημεριανού που έπρεπε να απαντήσουμε σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων από διαφορετικές χώρες. Στο τέλος ανακοινώθηκαν οι τέσσερις καλύτερες ομάδες, μέλος μιας εκ των οποίων είχα την τιμή να είμαι, οι οποίες στην συνέχεια διαγωνίστηκαν μεταξύ τους και η ημέρα έκλεισε σε κλίμα συγκίνησης με την παρέλαση των σημαιών.

Προσπαθώντας να απαντήσω σε όσους με ρωτούν  τι με εντυπωσίασε περισσότερο στην τριήμερη αυτή εκδρομή θα δώσω  μία απάντηση απλή, σύντομη και περιεκτική. Οι άνθρωποι και πιο συγκεκριμένα οι νέοι άνθρωποι που γνώρισα, είτε αυτοί κατάγονταν από την μακρινή Σουηδία είτε ήταν συμπατριώτες μου, είτε ζούσαν σε μεγαλουπόλεις είτε ήταν παιδιά της επαρχίας, με εξέπληξαν. Ήταν αδιαμφισβήτητα δύσκολο να αποδεχτείς όλες τις απόψεις, όμως δεν έπαυε να σε εντυπωσιάζει ότι παιδιά σε αυτήν την ηλικία διαθέτουν την ικανότητα και το θάρρος να εκφραστούν ελεύθερα και να σε επηρεάσουν  μακροπρόθεσμα.

Επισκεφτήκαμε την Ζυρίχη, το Κολμάρ και το Στρασβούργο γνωρίζοντας έναν γοητευτικό πολιτισμό πολύ διαφορετικό από το δικό μας. Γνωρίσαμε τον θεσμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης από μέσα και δύο ήταν τα βασικά συμπεράσματα στα οποία εγώ προσωπικά κατέληξα. Η Ε.Ε είναι μία ιδέα μεγάλη, ιδανική, η οποία όμως συναντά δυσκολίες στην υλοποίηση της εξαιτίας  της ανθρώπινης ιδιοτέλειας και εμείς οι νέοι  έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε την διαφορά αρκεί να το πιστέψουμε.